Tuesday, September 1, 2009

penyakit aku di bulan puasa..

setiap kali puasa aku confirm dapat panyakit yang membatalkan puasa aku.bukan period ek.aku laki!!!dah 3 tahun berturut2.ade je penyakit yang datang.ujian dari ALLAH S.W.T. kot.2 puasa yang lepas semput yang serang aku.bangun tdo pg je terase saket dada.nak bernafas pun susah.maybe masa tu aku isap rokok murah kot.tu yang kene semput.tahun ni aku da tukar rokok dunhill,ALHAMDULILLAH x kene lg semput.bila da kene semput terpaksa la aku g klnik wat muka kesian dengan niat nk dapat mc lama2.hahaha.tp semput biasenye dia bg kejap je.2 3 jam.x sampai sehari pun.lepas jumpa doctor,dia suruh sedut gas (ntah name ape) yang membatalkan puasa aku.pastu dia akn cakap 'adk balik rumah,rehat ek..pastu ptg nnti bole la g class'.

tu cerita 2 kali puasa yang lepas.ms tu aku kat penang.skunk dah pindah kat s.alm.lain tempat,lain penyakit yang aku dapat.2 hari lepas,bangun jer tdo badan aku terasa sakit gle.urat dalam badan rs mcm sengal2 jer.sentuh dahi terasa panas.hmmmm,mcm demam jer.tp aku wat x tau jer.malas nk layan.aku kuar jmpe kawan2.siap g kl lg sambut merdeka.kol 4 pg aku blk rs mmg x larat gile.suhu dah meningkat.aku telan ubat,minum 100plus dgn harapan bgn tdo nnti aku dah ok.tp malang,harapan tnggal harapan.bgn jer badan makin panas.kepala pusing.aku ajak mmber aku g klinik.

sampai jer sana,doc cek suhu badan 39c.terus dia suruh aku g cek darah.lps cek darah sume,aku d syaki dengue.alamak,mcm mn bole dengue ni.aku da cuak gile takut doc suruh masuk wad.pastu doc suruh balik umh,menum ae bnyk.esk datang lg nk cek.pg td aku g la dengan nervousnye.aku g cek darah lg,doc cakap sah dengue.platlet darah turun.suhu hari ni 38.4.doc suruh aku masuk wad,kejap je..nk masukkan air (batal lagi puasa aku).ad la 3 jam.pastu bole balik.naseb baik x yah bermalam kat hospital.lega rasanya.sebelum blk td,doc pesan esk dtg lg.nk cek darah.moga aku cepat sembuh...aku bnyk test mnggu ni...!!!!

No comments:

Post a Comment