Saturday, September 12, 2009

Lailatul Qadar

rupa rupanya dah 20 hari kita puasa.tnggal 10 hari lagi.mengikut kefahaman gua,10 malam terakhir di bulan ramadhan salah satunya malam lailatul qadar.kalau kat kg gua,10 malam terakhir org akan beramai2 iktikaf kat masjid untuk qiammullail.malam ganjil lagi ramai (malam 21,23,25,27,29) nk tahu kenape cari sendiri lam internet.tu kat kg gua la.kg lembu x tahu pulak mcm mn.malam lailatul qadar ni dgr2 ceritanya malam yang sgt makbul untuk berdoa.yang tu memang ada cite lam quran dan hadis.tp x di ceritakan secara tepat bila akan berlaku.yang pastinya salah satu malam di bulan ramadhan.so,senang cite sepanjang bulan ramadhan ni kita beramai2 ibadat tiap2 malam.confirm jumpa ngan malam lailitul qadar....

sini gua ada sediakan link2 yang berkait ngan lailatul qadar.kalo nak tahu,lu baca la sendiri.gua nak pendekkan pun panjang sgt penjelasan.tak terpendekkan pun...lalalalalalalalala~

defination Lailatul Qadar :
http://www.lailatulqadar.org/definition-of-lailatul-qadar/

Mencari Lailatul Qadar (oleh: Datuk Dr. Abdul Monir bin Yaacob) :
http://www.ikim.gov.my/v5/index.php?lg=1&opt=com_article&grp=2&sec=&key=670&cmd=resetall

hubungan Nuzul Quran, Lailatul Qadar dan politik negara :
http://harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=022407&Itemid=91

p/s:
-ari ni dah masuk hari 22..gua terlambat nk pos...
-lagi 8 hari nak raya wei....lagi beberapa hari gua nak balik kampung...yaaaaahhhhoooooo!!!raya woi,raya!!!!

No comments:

Post a Comment