Thursday, November 19, 2009

live well or live hell??u choose,ur choice..

yeah..satu ayat yang membawa maksud sgt mendalam bagi gua..mmg betul..kita yang menentukan..baik atau buruk..tak di nafikan di sisi kita sudah disediakan takdir yang telah di tetapkan MAHA ESA..tapi,adakah sudah di takdirkan kita ke neraka or syurga??

gua teringat zaman2 muda mudi dulu..gua penah belajar kat skolah kitab tauhid..ada bnyak pendapat tentang takdir..tapi yang gua plg ingat sampai ari ni (gua lupa sape pnya pendapat) dia cakap takdir ada 2..satu jalan ke arah kebaikan,satu lagi kearah keburukan..terpulang kepada kita untuk memilah..yg baik or buruk..well or hell..ada org penah bg taw gua,kita kalo boleh tetiap hari wat smayang istikharah..memohon kepada yang ESA supaya sentiasa di beri petunjuk untuk memilah jalan yang terbaik..sebab di hadapan kita sentiasa ada 2,yes or no!

hurm..susah untuk di huraikan pasal agama..nanti tersalah hurai,org cakap ajaran sesat..x pasal2 gua kena tangkap..gua bukan ustaz..bidang gua bukan AGAMA..tapi x perlu untuk belajar agama baru bole cakap pasal agama..rite??sebab agama bukan sekadar agama,agama adalah kehidupan..everytinhg ada dalam agama..cara makan,cara tido,cara mandi,cara stady..sume ada..kalo nak,cari..x nak,bole blah..blah ke mana??ntah..hell maybe..

p/s: hari ni gua bukan golongan orang2 yg rugi..(sila rujuk surah al-asr)..

2 comments:

  1. silap besar kalu 100% kita hanya bgantung pada takdir :P

    ReplyDelete
  2. u r rite miss lolly..berjuang habes2 dulu..pastu baru berserah..rite??

    ReplyDelete