Friday, February 26, 2010

suami isteri dan dot dot dot..

ali berjalan jalan..di tengah kota..kota metropolitan namaya..ali penat..berehat di tepi tasik sambil menghisap kretek..tepi ali ad laki bini..tga gaduh..topic gaduh menarik ali untuk mendengar..si bini mengandung,tapi sdg bergaduh untuk bercerai..

isteri cakap lps bercerai,dia nk jaga anak..tp si suami berkeras,x bole..dia yg jaga anak..si isteri jugak berkeras..isteri cakap dia yang lebey syg ank..si suami tanya apa bukti?isteri cakap ke mana saja dia pegi selama ni dia sentiasa bawa anak dalam perut..x pernah pun tnggal tepi jalan..

tp si suami cakap dia yg lebey sayang..isteri tnya blk,apa bukti??suami cakap,walau pun isteri yg bawa anak,tp isteri x penah jenguk anak dia..x penah tanya kaba ank dia..si suami tetiap malam hantar wakil jenguk anak..siap bagi air lagi..toink toink toink..

p/s: bukti kasih sayang suami pada anak...

Tuesday, February 23, 2010

siti khadijah..

Siti Khadijah srikandi sejati

Kaulah lambang cinta sejati
Srikandi pertama tika islam bermula
Hatimu menyalakan keyakinan
Hartamu membuktikan pengorbanan

Rasul keseorangan engkaulah teman
Dia tersisih engkau memilihnya
Dia terbuang engkau menyayanginya
Kerana iman kau sanggup berjuang

Siti Khadijah namamu indah
Qudwah hasanah tauladan ummah
Jikalau rasul terpinggir
Engkaulah insan terhampir

Siti Khadijah mujahidah solehah
Agung jasamu dipersada sejarah
Pemergianmu ditangisi nabi
Hingga kini tiada pengganti

Sunyi jalan menuju Allah
Menggamit hati mencari teman
Indah jalan menuju allah
Jika teman seperti Khadijah
Masih ada lagi...

p/s: kalaulah...

cinta sejati..

ali sayang latifa..syg sgt2..ali mencintai latifa lebih dari segala2nya..lebih dari keluarga sendiri..lebih dari diri sendiri..ali sentiasa jujur ngan latifa..x pernah berniat di hati untuk meninggalkan latifa..jauh sekali untuk berlaku curang..ali mmg nk kawen ngan latifa..

tp ali sentiasa berjauhan dengan latifa..ali keje jauh..bekerja keras mengumpul duit untuk kawen secepat mungkin..ali bekerja keras sbb cinta yg sgt mendalam..ali x sabar untuk menyunting latifa menjadi suri di hati..ali sentiasa rindukan latifa..bila rindu hnya gambar dan suara menjadi pengubat rindu..kadang2 ali menangis sbb rndu sgt..

tp satu hari latifa tinggalkan ali..ali sedih..ali syg sgt2..ali cinta sgt2..ali bekerja keras untuk latifa..ali sentiasa terfikir2 npe latifa sanggup tinggalkan dia..kenape tuhan mnghantar latifa untuk sementara waktu..apekah hikmah di sebalik semua ini??

tiba2 ali terfikir,mungkinkah tuhan mnghantar latifa untuk mengajar ali cara bercinta??cara bercinta dengan tuhan..bila kita cintakan tuhan,kita akn sentiasa rindukan tuhan..sentiasa ingin berjumpa tuhan..sentiasa bekerja keras untuk tuhan..segala2 untuk tuhan..ali baru tersedar,cinta sejati hnya untuk tuhan..cinta manusia hnya sementara..hnya pinjaman..

p/s: hanya sekadar berkongsi..gua pun x sampai tahap tu..nafsu manusia sgt degil...

doa orang yang di zalimi..


عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعَثَ
مُعَاذاً إِلَى الْيَمَنِ وَقَال لَهُ : "اِتَّقِ دَعْوَةَ الْمَظْلُوْمِ ، فَإِنَّهَا لَيْسَ بَيْنَهَا
وَبَيْنَ اللهِ حِجَابٌ



Ibnu Abbas r.a. meriwayatkan bahawa Nabi SAW telah mengutus Mu’adz ke Yaman dan Beliau berkata kepadanya : "Takutlah kamu akan doa seorang yang terzalimi, kerana doa tersebut tidak ada hijab (penghalang) di antara dia dengan Allah". H.R. Bukhari dan Muslim


"ثَلاَثَةٌ لاَ تُرُدُّ دَعْوَتُهُمْ : اَلصَّائِمُ حِيْنَ يُفْطِرُ، وَاْلإِمَامُ الْعَادِلُ، وَدَعْوَةُ الْمَظْلُوْمِ يَرْفَعُهَا اللهُ فَوْقَ الْغَمَامِ، وَيَفْتَحُ لَهَا أَبْوَابَ السَّمَاءِ، وَيَقُوْلُ لَهَا الرَّبُّ : وَعِزَّتِيْ وَجَلاَلِيْ َلأَنْصُرَنَّكَ وَلَوْ بَعْدَ حِيْنٍ".


“Ada tiga orang yang doanya tidak akan tertolak : “Orang yang berpuasa hingga dia berbuka, pemimpin yang adil dan doa orang yang terzalimi, Allah akan angkat doa-doa tersebut di atas awan dan dibukakan untuknya pintu-pintu langit, kemudian Allah berfirman : “Demi keperkasaan-Ku dan keagungan-Ku, Aku pasti akan tolong kamu walau pun setelah melalui suatu masa“. H.R. Ahmad

P/S: zaman sekarang ramai sangat manusia zalim..!!!

Thursday, February 18, 2010

peminta sedekah..

video

"kita ore kelate..walaupun miskin tp bukan peminta sedekah"

btul btul btul..gua mmg setuju ngan kata2 tu..setuju sgt sgt sgt..walaupun miskin tp kita x der la sampai memintak ihsan untuk terus hidup..dah berbelas tahun kita hidup tanpa ihsan,x der pun gua dengar org mati sbb kelaparan..

kita mintak bukan sebab kita x mampu..tp kita mintak sebab dah itu mmg milik kita..org yg wat perjanjian tu sendiri da cakap/oyak/habaq/told kita mmg berhak..nk lawan ap lagi??bg je la..mangkuk ayung btul la..lu x faham bahasa ka??

p/s: zalim bermaksud meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya...

Sunday, February 14, 2010

cerita di hari kekasih (valentine day)

14 februari..ramai pasangan kekasih tertunggu2 hari ni (pasangan yang bengong serta tolol) ..termasuklah ali ngan minah (bukan nama sebenar)..pagi2 lagi ali da bangun.minah pun bangun pagi..ali besiap2..memastikan diri sehandsome mungkin..minah besiap2..memastikan diri selawa mungkin..ali bersiul2..minah tersengih2..

minah tunggu ali bawah pokok durian..ali janji nk dtg pg2 lagi..nk bawa minah jalan2..ali pakai baju merah..minah pun pakai baju merah..ali dtg tepat pada waktu yang di janjikan..ali bawa bunga..bunga tahik ayam..bg pada minah..minah tersengih2 macam kera bila dapat bunga..ali cakap "i love u"..minah cakap "i love u too"..

mereka berdating..tgk wayang..mkn eskrem perisa durian..janji sehidup semati..x kan tinggalkan satu sama lain..berdating dari pagi sampai malam..bila malam,ali penat,minah letih..ali nerves..minah berdebar2..ada lagi acara lain..ali segan nk cakap..minah takut nk mintak..ali tgk minah..minah pandang ali..mereka barcakap guna mata..ali faham..minah faham..mereka tersnyum..

ali bawa minah masuk hotel..tanpa bercakap,tanpa bersuara..ali dan minah terus menuju destinasi..hanya desus desas kedengaran..ali sedap..minah syok..



**************************** 9 bulan kemudian ****************************

ali ntah ke mana..minah terperuk kat umah..minah dapat org baru..ali enjoy ngan kawan2..minah kesakitan beranak kat rumah..ali bersorak riang di kedai mamak..ali berlari..minah bejalan..ali gembira dapat dara..minah sedih dapat anak..

-THE END-

VALENTINE DAY MENURUT PANDANGAN ISLAM : http://tanbihul_ghafilin.tripod.com/valentineday.htm

p/s: nauzubillahiminzalik..

Friday, February 12, 2010

kapal selam atas darat..



lu orang penah dengar tak pasal kapal selam yang x boleh menyelam..kalau da x bole menyelam tu bukan kapal selam la mangkuk..tp tu la berita pelik yang gua dgr tadi..kapal selam pertama da x bole menyelam..nk kata da lama beli x der la lama sgt..

ni yang menyebabkan otak gua mula berfikiran jahat..fikiran mula bersangka buruk kepada si pembeli..nafsu gua untuk mengata da menggila..nafsu gua mmg da x ley tahan nih..da tahap di hujung kepala..betul ker dia tu beli kapal selam dengan harga yg tertera..??ker lu gi beli perempuan..duit baki lu wat bayar kapal selam yg majlis perbandaran pakai??

p/s: mahal tak per kalau kualiti terbaik dari ladang...!!!

Saturday, February 6, 2010

rogol dan liwat..

pekataan yg melambangkan kite di paksa..bukannye suka rela..bknnye suke sama ske..bknnye syok sama syok..bila di paksa bermaksud org yg memaksa memerlukan tenaga yang bnyk untuk memaksa mngsa supaya dapat merogol or meliwat mangsa..

tapi len pulak cte yg gua drg dari magsa liwat..dia cte,si pemangsa tnya dia,can i fuck u today??pastu dia cakp,x bole..dia takut n dia bkn gay..tp dia x lari pun..juz rasa takut jer..then pemangsa suruh dia mandi..dia g mndi..lps dia mndi,dia kne liwat..x der pulak dgr cte dia melawan or lari or pukul pemangsa tuh..

pelik gua dgr cte dia..dia kne liwat paksa ke atau dia mmg nk di liwat??atau dia mmg mereka cerita yg x wujud then fitnah org liwat dia??

WALLAHUAKLAM..

p/s: semoga ALLAH S.W.T. tunjuk kebenaran di sebalik cte yg meragukan...